Ryue Nishizawa, Mimarlar Odası İzmir Şubesi ile Yapı Endüstri Merkezinin ortak düzenlediği etkinlik ile 19 Şubat Perşembe günü İzmir Atatürk Kültür Merkezi Yunus Emre Salonunda, SANAA mimarlık grubunun son �al��malar�n� i�eren bir s�yle�i ger�ekle�tirdi.
Konut, m�ze ve ��renci merkezi projelerinin yer ald��� sunumuna N m�zesi ile ba�layan Nishizawa, daha sonra geleneksel Tokyo yerle�im alan� i�erisinde bir arazi �zerinde tasarlanan Moriama Evini aktard�. Projenin; i�verenin ya�ayaca�� ve kiralayaca�� birimlerden olu�tu�una ve Tokyo ya�ant�s�nda bah�enin �ok �nemli bir yeri oldu�una de�inen Nishizawa, yap�n�n tek bir k�tle olarak tasarlanmas� yerine farkl� fonksiyonlar�n ayr�ld��� irili ufakl� pek �ok mod�lden olu�turuldu�unu belirtti. Fakl� mod�ller aras�nda bah�eler ve avlular olu�turularak insanlar�n toprak ile ili�ki kurulmas�n�n sa�land���n� ifade eden Nishizawa, ayr�ca ince �elik panellerle yap�lan binan�n �effafl�k ve ayd�nl�k duygusu verdi�ini belirtti. Tokyo�da yo�un bir yerle�im alan� i�erisinde bayan bir sanat�� i�in tasarlad�klar� konut projesini aktaran Nishizawa, bu alanda yap�lar�n birbirine �ok yak�n oldu�unu ve bu nedenle g�ne� ����� alman�n zorlu�unun projeyi y�nlendirdi�ini iletti. Her fonksiyonun birer kutu olarak tasarland��� ve tasar�mda bu kutular�n kayd�r�larak teraslar�n olu�turuldu�u projede, hareketli �at� �rt�s� sayesinde de r�zgar ve g�ne� �����ndan maksimum oranda faydalan�ld��� aktar�ld�. Konut projelerinde son olarak Avrupal� bir �ift i�in tasarlanm�� olan da� evinden s�z eden Nishizawa, tasar�m�n ana girdisini bah�e ve bah�e ile uyum i�indeki ya�ama birimlerinin olu�turdu�unu aktard�.
Konut projelerinin yan� s�ra d�nyan�n farkl� yerlerinde m�ze ve sanat merkezi projelerinden de s�z eden Nishizawa, ilk olarak 23 farkl� sanat��y� bir araya getiren Towado Sanat Merkezi�ni aktard�. Her bir sanat��ya ayr� bir pavyon vermek �zere kurgulanan projenin, gerekti�inde a��labilen bir koridor etraf�nda konumland���n� ifade eden Nishizawa, pavyonlar�n boyutlar�n� i�erisinde sergilenecek sanat objelerinin belirledi�ini iletti. Cam eser koleksiyonlar�yla tan�nan Toledo Sanat M�zesi i�in tasarlad�klar� ek binada mimari ile atmosferin nas�l bir ili�kide olmas� gerekti�i sorunsal�ndan hareketle binan�n �ekillendirildi�i belirtildi. Y�ksek a�a�lar�n bulundu�u alanda yer alan m�zede, her fonksiyonun cam b�lmelerle ayr�lan birimlerden olu�tu�unu dile getiren Nishizawa, farkl� �s�sal de�erler gerektiren mekanlar�n tampon g�revi de g�ren galeri etraf�nda birle�ecek �ekilde kurguland���n� aktard�. Nishizawa ayr�ca y�ksekli�i ve �effafl��� itibariye a�a�lar�n aras�nda insanlar� kucaklayan bir sanat merkezi oldu�unu s�zlerine ekledi. M�ze ve sanat merkezleri projelerinde son olarak Manhattan�daki �a�da� Sanatlar M�zesi�ni aktaran Nishizawa, bu yap�daki ana tasar�m kriterinin; m�ze ile �ehrin nas�l ili�ki kurmas� sorunsal�n�n olu�turdu�unu ifade etti. Kutular�n birbiri �st�ne kayd�r�larak yerle�tirilmesi ile elde edilen projede, aradaki bo�luklar�n teras ve ���kl�k olarak tasarland���n� aktaran Nishizawa, iki katmanl� olarak uygulanan y�zeyin, �effafl�k ve opakl�k aras�nda bir denge olu�turarak �zellikle gece yap�ya etkileyici bir g�r�n�m kazand�rd���n� ifade etti. Son olarak �svi�re�nin Lozan kentinde in�as� devam eden ��renci merkezi projesini izleyicilere aktaran Nishizawa�n�n sunumu, yo�un bir kat�l�mla, ilgiyle izlendi.