SANAA Mimarlık Grubunun Son Çalışmaları ¿½n� ��eren S�yle�i Gerçekleşti

SANAA Mimarlık Grubunun Son Çalışmaları ¿½n� ��eren S�yle�i Gerçekleşti

TARİH: 20 Şubat 2009

Ryue Nishizawa, Mimarlar Odası İzmir Şubesi ile Yapı Endüstri Merkezinin ortak düzenlediği etkinlik ile 19 Şubat Perşembe günü İzmir Atatürk Kültür Merkezi Yunus Emre Salonunda, SANAA mimarlık grubunun son �al��malar�n� i�eren bir s�yle�i ger�ekle�tirdi.

Konut, m�ze ve ��renci merkezi projelerinin yer ald��� sunumuna N m�zesi ile ba�layan Nishizawa, daha sonra geleneksel Tokyo yerle�im alan� i�erisinde bir arazi �zerinde tasarlanan Moriama Evini aktard�. Projenin; i�verenin ya�ayaca�� ve kiralayaca�� birimlerden olu�tu�una ve Tokyo ya�ant�s�nda bah�enin �ok �nemli bir yeri oldu�una de�inen Nishizawa, yap�n�n tek bir k�tle olarak tasarlanmas� yerine farkl� fonksiyonlar�n ayr�ld��� irili ufakl� pek �ok mod�lden olu�turuldu�unu belirtti. Fakl� mod�ller aras�nda bah�eler ve avlular olu�turularak insanlar�n toprak ile ili�ki kurulmas�n�n sa�land���n� ifade eden Nishizawa, ayr�ca ince �elik panellerle yap�lan binan�n �effafl�k ve ayd�nl�k duygusu verdi�ini belirtti. Tokyo�da yo�un bir yerle�im alan� i�erisinde bayan bir sanat�� i�in tasarlad�klar� konut projesini aktaran Nishizawa, bu alanda yap�lar�n birbirine �ok yak�n oldu�unu ve bu nedenle g�ne� ����� alman�n zorlu�unun projeyi y�nlendirdi�ini iletti. Her fonksiyonun birer kutu olarak tasarland��� ve tasar�mda bu kutular�n kayd�r�larak teraslar�n olu�turuldu�u projede, hareketli �at� �rt�s� sayesinde de r�zgar ve g�ne� �����ndan maksimum oranda faydalan�ld��� aktar�ld�. Konut projelerinde son olarak Avrupal� bir �ift i�in tasarlanm�� olan da� evinden s�z eden Nishizawa, tasar�m�n ana girdisini bah�e ve bah�e ile uyum i�indeki ya�ama birimlerinin olu�turdu�unu aktard�. 

 

Konut projelerinin yan� s�ra d�nyan�n farkl� yerlerinde m�ze ve sanat merkezi projelerinden de s�z eden Nishizawa, ilk olarak 23 farkl� sanat��y� bir araya getiren Towado Sanat Merkezi�ni aktard�. Her bir sanat��ya ayr� bir pavyon vermek �zere kurgulanan projenin, gerekti�inde a��labilen bir koridor etraf�nda konumland���n� ifade eden Nishizawa, pavyonlar�n boyutlar�n� i�erisinde sergilenecek sanat objelerinin belirledi�ini iletti. Cam eser koleksiyonlar�yla tan�nan Toledo Sanat M�zesi i�in tasarlad�klar� ek binada mimari ile atmosferin nas�l bir ili�kide olmas� gerekti�i sorunsal�ndan hareketle binan�n �ekillendirildi�i belirtildi. Y�ksek a�a�lar�n bulundu�u alanda yer alan m�zede, her fonksiyonun cam b�lmelerle ayr�lan birimlerden olu�tu�unu dile getiren Nishizawa, farkl� �s�sal de�erler gerektiren mekanlar�n tampon g�revi de g�ren galeri etraf�nda birle�ecek �ekilde kurguland���n� aktard�. Nishizawa ayr�ca y�ksekli�i ve �effafl��� itibariye a�a�lar�n aras�nda insanlar� kucaklayan bir sanat merkezi oldu�unu s�zlerine ekledi. M�ze ve sanat merkezleri projelerinde son olarak Manhattan�daki �a�da� Sanatlar M�zesi�ni aktaran Nishizawa, bu yap�daki ana tasar�m kriterinin; m�ze ile �ehrin nas�l ili�ki kurmas� sorunsal�n�n olu�turdu�unu ifade etti. Kutular�n birbiri �st�ne kayd�r�larak yerle�tirilmesi ile elde edilen projede, aradaki bo�luklar�n teras ve ���kl�k olarak tasarland���n� aktaran Nishizawa, iki katmanl� olarak uygulanan y�zeyin, �effafl�k ve opakl�k aras�nda bir denge olu�turarak �zellikle gece yap�ya etkileyici bir g�r�n�m kazand�rd���n� ifade etti. Son olarak �svi�re�nin Lozan kentinde in�as� devam eden ��renci merkezi projesini izleyicilere aktaran Nishizawa�n�n sunumu, yo�un bir kat�l�mla, ilgiyle izlendi.